http://matcuoi.comhttp://matcuoi.comhttp://matcuoi.comhttp://matcuoi.comhttp://matcuoi.comhttp://matcuoi.comhttp://matcuoi.comhttp://matcuoi.comhttp://matcuoi.comhttp://matcuoi.comhttp://matcuoi.comhye semua!!..maeyh la melawat2 dlu aku punya blog,,,sblum tutup tu ka,,follow larh dulu ye,,untuk mengerat kan silaturrahim,,hehehh,,

Isnin, 14 Februari 2011

fikir untuk ZIKIR.(kesedaran)

memang x dinafikan aryni adlh ary kekasih,,tp kita sbgai umat islam jgn la meraikannya...

" Wahai orang-orang beriman ! Taatilah Allah dan taatilah Rasul ( Muhammad s.a.w ), dan Ulil Amri ( Pemegang kekuasaan / Pemerintah ) di antara kamu. Kemudian, jika kamu berbeza pendapat tentang sesuatu, maka kembalilah kepada Allah (al-Quran) dan Rasul (Sunnahnya), jika kamu beriman kepada Allah dan hari kemudian. Yang demikian itu, lebih utama (bagi mu) dan lebih baik akibatnya. "

SAMBUTAN HARI VALENTINE_ Jangan Disambut!!

( al-Quran Surah an-N
isa' 


Ayat 59:4 )Kasih dan cinta adalah suatu fitrah yang suci tetapi tanpa panduan syariat manusia boleh menjadi punah dan keji.

The Catholic Church no longer officially honors St. Valentine, but the holiday has both Roman and Catholic roots. (www.americancatholic.org/) 14hb Februari merupakan tarikh yang dianggap keramat oleh pasangan-pasangan yang sedang berkasih.

Hari yang dikenali sebagai Valentine's Day atau Hari Memperingati Kekasih dianggap sebagai satu masa untuk mengisytiharkan ketulusan cinta kepada pasangan masing-masing. Maka pada 14hb Februari pasangan-pasangan kekasih ini akan memakai pakaian-pakaian yang terbaik dan sebaiknya hendaklah ia berwarna merah, bertukar-tukar hadiah dan seeloknya adalah bunga ros berwarna merah. Maka terjadilah perbuatan-perbuatan maksiat yang bertentangan dengan syarak demi untuk membuktikan kasih dan sayang mereka yang tidak ternilai harganya. 

                                                        

Tiada ulasan:

Catat Ulasan